مقالات مرتبط

انواع درب های پلاستیکی

درب پلاستیکی از جمله وسایلی است که وظیفه اصلی آن پوشاندن روزنه بطری ها و سایر مخزن های مشابه آن می باشد. این نوع وسیله معمولا از مشتقات پلاستیکی ساخته می شود.

بد نیست بدانید که در فرآیند ساخت درب بطری مواد پلیمری ذوب شده و طی یک فرآیند دورانی و پرفشار قالب گیری می شوند. در واقع در این مرحله پلیمر نیمه مذاب را در میان یک قالب و پیستون قرار می دهند.

سپس شکل شیار های خارج درب و روزنه داخل آن را به خود می گیرد. بعد از شکل گیری توسط مایع خنک کننده به خوبی سخت و محکم می شود. درب ها معمولا دارای انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی هستند.

آشنایی با تقسیم بندی کلی درب های پلاستیکی

درب ها معمولا با توجه به محتویات بطری از ابعاد مختلفی برخوردار است.

همچنین دارای رنگ های مختلفی است و در بیشتر موارد نام تجاری مجموعه تولید کننده بر روی آن منقش می شود. جالب است بدانید که درب های پلاستیکی در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته معمولی و short – neck تقسیم می شوند.

از طرفی این دو گروه درب ها نیز در رده دو نوع گاز بند و آب بند قرار می گیرند.

بد نیست بدانید که درب ها short-neck از وزن سبک تری برخوردار هستند و بیشتر برای آب معدنی و نوشیدنی های گازدار مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین درب آب بند موجب می شود بطری های مورد نظر هیچ گونه نشتی نداشته باشند.

آشنایی با انواع درب بطری پلاستیکی

شاید بد نباشد بدانید، که امروزه درب ها جهت بستن منافذ درب بطری دارای بیشترین کاربرد هستند.

در واقع درب های بطری دارای زیر مجموعه های متعدد و متنوعی هستند. این نوع درب ها دارای مدل و اندازه های مختلفی هستند که جهت پلمپ کردن بطری های پلاستیکی و ظرف های پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از این زیر مجموعه ها درب های تشتکی ضامن دار است که درب های کشیدنی یا pull – off نام دارند و بیشتر برای شیشه های نوشیدنی تولید و عرضه می شوند.

از دیگر انواع درب ها نوع کلاهدار یا sports cap است که برای شوینده های مایع و قمقه های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

درب بطری پیچی که نام دیگر آن screw cap است نیز یکی از رایج ترین نوع درب بطری به شمار می آید.

استفاده از این نوع درب بطری امروزه به طور چشمگیری در صنایع مختلف گسترش پیدا کرده است. در کنار این انواع متنوع نوع دیگر درب بطری نوع چوب پنبه ای یا cork stopper است، که بیشتر جنبه تزئینی و لوکس دارد.

در واقع از این نوع درب بطری را برای شیشه های لوکس استفاده می کنند چرا که جلوه خاصی را در محصول ایجاد می کند.

نگاهی اجمالی بر انواع دیگر درب های پلاستیکی

در کنار این تقسیم بندی ها می توان درب های پلاستیکی را از دیدگاه دیگری همچون اندازه دهانه تقسیم بندی کرد.

این نوع تقسیم بندی شامل درب های چتری آب بند، درب های پت دهانه ۴۵، درب های فیلیپ تاپ اردکی دهانه ۲۸، درب های جار پت عسل، درب های پت دهانه ۱۸، درب های فیلیپ تاپ تاج خروسی دهانه ۲۸، درب پلاستیکی آرام ریز دهانه ۴۵، درب های قیف دار آرام ریز دهانه ۲۸، درب فلکه ای دهانه ۱۲۰، درب فوم دار پلاستیکی دهانه ۳۸، درب قفل کودک دهانه ۲۸ و دهانه ۳۰، درب دو تکه مایع ظرفشویی دهانه ۲۸، درب ساده دهانه ۱۸ و درب فیلیپ تاپ دهانه ۱۸ است.

در ادامه به صورت مختصر با برخی از این انواع درب های پلاستیکی آشنا خواهیم شد.

درب چتری آب بند: یکی دیگر از انواع درب پلاستیکی نوع چتری آب بند است. این نوع بیشتر برای بطری هایی که نوشیدنی با گاز کمتری در آن ریخته می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

درب پت دهانه ۴۵: این نوع درب پلاستیکی دارای دو نوع ساده و آرام ریز است که در سایزهای مختلف به بازار عرضه می شود. لازم به ذکر است برای بسته بندی شیر و دوغ از بطری های پت ۴ و ۵ لیتری دهانه استفاده می شود. همچنین از درب های پلاستیکی آرام ریز دهانه ۴۵ جهت بطری های دسته دار روغن استفاده می شود. در واقع با استفاده از این نوع درب بطری پلاستیکی موجب می شود روغن بدون هیچ زحمتی برای مصرف کننده ریخته شود.

درب فیلیپ تاپ اردکی دهانه ۲۸: درب پلاستیکی فیلیپ تاپ اردکی دهانه ۲۸ یکی دیگر از انواع درب های پلاستیکی است. از این نوع درب پلاستیکی برای بطری های شامپو استفاده می شود.

درب جار پت عسل: بهتر است بدانید که این نوع درب در دو نوع فانوسی و ساده تولید می شود. در نوع ساده درب دارای هیچ گونه قسمت اضافه ای در بالای آن نیست. این در حالی است که نوع فانوسی یک قسمت اضافه به شکل دسته در بالای آن است. این نوع درب معمولا در اندازه های مختلفی تولید می شود. این انواع مختلف شامل درب جار دهانه ۶۴، درب جار دهانه ۷۰، درب جار دهانه ۹۰ و درب جار دهانه ۱۲۰ است.

درب پت دهانه ۱۸: این نوع درب پلاستیکی معمولا در دو نوع فیلیپ و ساده طراحی و تولید می شود. درب فیلیپ تاپ همچون درب های پت فیلیپ تاپ اردکی می باشد. همچنین نوع ساده مانند درب های چتری دهانه ۲۸ است.

درب خروسی فیلیپ تاپ دهانه ۲۸: بهتر است بدانید که این نوع درب بیشتر برای بطری هایی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن ها انواع روغن بسته بندی می شوند. استفاده از این نوع درب های پلاستیکی موجب می شود روغن به راحتی و کم کم از بطری خارج شود.

همچنین بد نیست بدانید که درب ها جهت باز و بسته کردن بطری های پت از مواد پلی اتیلن ساخته شده اند. در واقع درب های پلی اتیلن شامل درب هایی می شود که بر روی ظرف های پلاستیکی مواد شوینده قرار می گیرند. این نوع درب ها معمولا در اندازه های ۲۸، ۳۰ و ۳۸ تولید و به بازار عرضه می شوند.

 خرید درب پلاستیکی

برای خرید صندلی درب های پلاستیکی حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنید، تا از کیفیت محصول مطمئن باشید.

فروشگاه محصول پلاست یکی از معتبرترین فروشگاه ها برای خرید محصولات پلاستیکی است، چرا که در فروشگاه محصول پلاست خبری از محصولات بی کیفیت نیست و ما کیفیت و اصالت کالا را تضمین می‌کنیم.

در محصول پلاست با خیالی آسوده خرید کنید، ما در فروشگاه محصول پلاست علاوه بر تضمین کیفیت، تضمین قیمت هم به شما می‌دهیم.

برای خرید درب پلاستیکی همین حالا ثبت سفارش کنید، همچنین می‌توانید، پیش از خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره های آنها بهره مند شوید.

دیدگاهی در مورد “انواع درب های پلاستیکی

  1. مهین عسگری گفت:

    چرا شماره تلفن نمی گذارید اینهمه تبلیغ و اینهمه زحمت وقتی خواستم زنگ بزنم هیچ شماره ای پیدا نکرد

    1. مدیر گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      شماره تلفن در صفحه اصلی سایت قسمت پایین درج شده
      راه دیگر میتوانید در قسمت تماس با ما شماره ها را ملاحظه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *