مقالات مرتبط

کاربردهای گالن پلاستیکی

گالن پلاستیکی

کاربرد گالن پلاستیکی در صنایع شیمیایی، رزین ها، نفتی و پتروشیمی، مواد غذایی، روغن های خوراکی، شوینده های خانگی و صنعتی بسیار اهمیت دارد.

پلاستیک به عنوان یک فرآورده نفتی جزء مهمترین اختراعات دست بشر به حساب می آید. پلاستیک توانسته است انقلابی انکار ناپذیر را در صنعت و ساخت تمامی ملزومات زندگی بشر ایجاد کند.

پلاستیک در مقایسه با آهن و سایر آلیاژها با وزن بسیار کم از مقاومت بسیار زیادی در برابر فرسایش و رطوبت برخوردار است. علاوه بر این پلاستیک با قابلیت شکل پذیری بالا بیشترین کاربرد را دارد.

صنعتگران با استفاده از پلاستیک به عنوان ماده اولیه توانسته اند در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند. یکی از وسایل پلاستیکی پر مصرف گالن پلاستیکی است. در ادامه شما را با انواع و کاربرد گالن پلاستیکی آشنا خواهیم کرد.

انواع و کاربرد گالن پلاستیکی

کاربرد گالن بسیار زیاد و متنوع است. به همین خاطر تولید کنندگان انواع گالن ها را با کیفیت بسیار بالا در اختیار مشتریان قرار می دهند.

تولید کنندگان صنایع شوینده و مایعات خوراکی جزء اصلی ترین خریداران گالن های پلاستیکی هستند. گالن های پلاستیکی مورد استفاده این صنایع شفاف هستند.

البته برخی از تولید کنندگان مواد شیمیایی از گالن های محکم و مات استفاده می کنند.

انواع گالن در حجم های مختلف و در دو نوع شفاف و مات در بازار موجود هستند. کاربرد گالن ها در حجم های گوناگون متفاوت است.

قبلا از گالن های فلزی ۴ لیتری برای اندازه گیری و نگهداری نفت و بنزین استفاده می کردند.

اما پلاستیک و گالن پلاستیکی کاربرد بسیار متنوعی را به خود اختصاص داد.

گالن پلاستیکی در واقع ظرف پلی اتیلنی است که حجم مخصوصی از هر مایع را در خود نگه می دارد. گالن های پلاستیکی با استفاده از ویژگی های مواد رزینی کاربردهای متنوع و مخصوص به خود را پیدا کرده اند.

گالن ساختار فشرده و تجزیه ناپذیری دارد. به همین خاطر گالن های پلاستیکی مکان مناسبی برای نگهداری مایعات به شمار می آیند. مایعات در گالن های پلاستیکی تبخیر نمی شوند. همچنین هیچ آلاینده ای به مایعات گالن پلاستیکی اضافه نخواهد شد. یکی دیگر از کاربرد گالن پلاستیکی در ابعاد بزرگتر این است که برای نگهداری آفت های شیمیایی، اتمی، اسیدها، سموم، بیمارستانی و … قابل استفاده هستند. از کاربرد گالن پلاستیکی این است که در هر شرایط آب و هوایی از قبیل بیابان های بسیار گرم و خشک و یا کوهستان های سرد و مرطوب قابل استفاده هستند.

یکی از گالن های بسیار پرکاربرد گالن ۱۰ لیتری چهار گوش است.

از کاربرد گالن چهار گوش می توان به صنایع شیمیایی، روغن های خوراکی، افزودنی های بتن، صنعتی مواد غذایی مانند نوشابه، اسانس ها، لبنیات، شوینده های خانگی، شوینده های صنعتی، رزین ها، نفتی و پتروشیمی اشاره کرد. این گالن پلاستیکی دارای درب پلمپ همراه با فوم است. مواد بکار رفته در این نوع گالن پلاستیکی پلی اتیلن سنگین است.

از دیگر گالن های پرکاربرد می توان به گالن ۷۰ لیتری صنعتی اشاره کرد.

کاربرد گالن  ۷۰ لیتری در صنایع شیمیایی، نفتی، پتروشیمی، رزین ها، افزودنی های بتن، روغن های خوراکی، شوینده های خانگی و صنعتی است. این نوع گالن از پلی اتیلن سنگین ساخته شده است. همچنین این گالن دارای درب پلمپ همراه با فوم می باشد.

از دیگر گالن ها می توان به گالن کتابی، دکمه دار و … اشاره کرد.

کاربرد گالن  کتابی در صنایع شیمیایی، نفتی، پتروشیمی، شوینده های صنعتی و خانگی، روغن های خوراکی، روغن های صنعتی و مواد غذایی است.

از کاربرد گالن دکمه دار می توان به صنعتی، شیمیایی، دارویی، بهداشتی، غذایی، بسته بندی، کشاورزی، سموم، رنگ، چسب، رزین و … اشاره کرد.

مزایای استفاده از پلاستیک در صنایع مختلف

پلاستیک ها از مقاومت خورندگی و شیمیایی بالایی برخوردار هستند.

وزن سبک پلاستیک باعث شده است، که نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کند. به عبارت دیگر نسبت مقاومت به وزن خوب پلاستیک کاربرد آن را متنوع کرده است.

از دیگر مزایای پلاستیک قابلیت تبدیل شدن به شکل های مختلف است. پلاستیک را می توان در انواع مختلفی از قبیل شفاف، نیمه شفاف و مات تولید کرد. همچنین پلاستیک از رنگ پذیری در طیف وسیعی از رنگ ها برخوردار است.

حمل و نقل گالن های پلاستیکی حتی در ابعاد بزرگ بسیار راحت تر از گالن های فلزی است.

برای مثال وزن گالن پلاستیکی ۵۰۰ لیتری تقریبا ۲۰ کیلوگرم می باشد، در حالیکه همین گالن از جنس ورق فلزی ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

بنابراین قدرت مورد نیاز برای جابجا کردن این گالن بسیار کمتر از گالن فلزی است. از کاربرد گالن می توان به نصب راحت اتصالات ورودی و خروجی آن اشاره کرد. تنوع ابعاد و اندازه در گالن های پلاستیکی به نسبت گالن های فلزی بسیار بیشتر است.

برای مثال انواع گالن های  کتابی، مکعبی، افقی، عمودی، زیرپله و قیفی در بازار موجود هستند. همین گالن ها را می توان در غیرقابل استفاده ترین فضاهای ساختمان استفاده کرد.

طول عمر و ماندگاری این گالن ها با توجه به مواد اولیه ای که دارند بسیار زیاد است. هر چقدر مواد اولیه گالن ها با کیفیت تر باشد، دوام و ماندگاری گالن بیشتر خواهد بود.

این مخازن به دلیل دارا بودن لایه محافظ در برابر اشعه uv در مقابل نور خورشید مقاوم هستند. بنابراین در گالن ها هیچگونه خوردگی و یا زنگ زدگی مشاهده نخواهید کرد.

بهتر است بدانید، که سازگاری این گالن ها با آب و هوای ایران بسیار بهتر از گالن های فلزی است.

کیفیت آب داخل آن هیچ تغییری نمی کند. همچنین گالن های پلاستیکی به دلیل رسانایی دمایی کمتر دمای آب داخل آن ها به مدت طولانی حفظ می شود.

این گالن ها به دلیل اینکه در برابر حلال های شیمیایی مقاوم هستند، کیفیتی در مایع نگهدارنده خود ایجاد نخواهند کرد.

قیمت گالن ها با توجه به کاربردی که دارند، بسیار مناسب است. بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی موجود اکثر مصرف کنندگان تمایل بیشتری به استفاده از این گالن ها دارند. این گالن ها به دلیل قابل بازیافت بودن می توانند دوباره وارد چرخه اقتصادی شوند.

خرید گالن پلاستیکی

برای خرید گالن پلاستیکی حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنید، تا از کیفیت محصول مطمئن باشید.

فروشگاه محصول پلاست یکی از معتبرترین فروشگاه ها برای خرید محصولات پلاستیکی است، چرا که در فروشگاه محصول پلاست خبری از محصولات بی کیفیت نیست و ما کیفیت و اصالت کالا را تضمین می‌کنیم.

در محصول پلاست با خیالی آسوده خرید کنید، ما در فروشگاه محصول پلاست علاوه بر تضمین کیفیت، تضمین قیمت هم به شما می‌دهیم.

برای خرید گالن همین حالا ثبت سفارش کنید، همچنین می‌توانید، پیش از خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره های آنها بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *